رسانه ها به عنوان تسهیل کننده توسعه از دیرباز در نظریه های اجتماعی و ارتباطی مطرح شده اند.  رسانه ها با افق های جدیدی که در پیش چشم مخاطبان خود می گسترانند، می تواند ایده های متنوعی را در جامعه مطرح کنند و سبب تقویت دموکراسی یا تثبیت جایگاه نظام های تمامیت خواه شوند. اما از آنجایی که مسیر توسعه در همه زمینه ها، از توسعه سیاسی و دموکراسی می گذرد، ایده آل جوامع انسانی، حرکت رسانه ها در مسیر توسعه مشارکت عمومی در اداره جامعه، کثرت گرایی و چندصدایی است. برای حرکت به سمت رسانه های آزاد، مستقل و کثرت گرا، قبل از هر چیز ضرورت دارد، نقاط قوت و ضعف عملکرد رسانه ها مشخص شود تا بتوان با تکیه بر این شناخت، به سمت بهبود وضعیت و ارتقای عملکرد رسانه ها حرکت کرد. رسانه های جمعی در ایران با توجه به مختصات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ایرانی، ویژگی های منحصربفردی دارند که شناخت این ویژگی ها می تواند به پیشبرد ایده رسانه های آزاد، مستقل و کثرت گرا کمک کند. برای این منظور در این تحقیق، وضعیت رسانه های جمعی در ایران با توجه به شاخص های پنجگانه یونسکو برای توسعه رسانه ای ارزیابی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید